Silnik 1.6 T-GDI Chery

Czyli co tak naprawdę napędza dostępne na rynku Jaecoo 7 i Omoda 5.

Zgodnie z tym co pisze producent silników Chery :

Silnik benzynowy TGDI o pojemności 1,6 l to zupełnie nowy silnik ACTECOIII opracowany przez firmę CHERY w oparciu o rozwój platformy oraz zintegrowaną i modułową koncepcję konstrukcji. Dzięki zaawansowanej technologii TCI i TGDI, moc, oszczędność paliwa i norma emisji tego silnika samochodowego osiągnęły najwyższy poziom w branży. Mówiąc konkretnie, moc na litr sięga 85 kW/l i więcej; moment obrotowy na litr osiąga 185 Nm/l.

Sześć lśniących technologii

  1. Bezpośredni wtrysk paliwa (GDI)
    Dzięki technologii GDI benzyna będzie bezpośrednio wtryskiwana do cylindrów podczas pracy silnika. W cylindrze może powstać mieszanina benzyny i powietrza. Super wysokie ciśnienie wtrysku może znacznie zmniejszyć średnią średnicę kropli paliwa, zapewniając dokładne rozpylenie i wyższą wydajność spalania.
    Ponadto, dzięki GDI, wyjściowy moment obrotowy silnika benzynowego TGDI o pojemności 1,6 l może osiągnąć ten sam poziom, co silnik wysokoprężny o dużej pojemności, zapewniając kierowcy doskonałe wyczucie podczas przyspieszania samochodu, a także niskie zużycie paliwa, niską emisję i komfortowy NVH.

2. Turbo Charge Inter-Cooling (TCI)
Technologia TCI może znacznie zwiększyć gęstość powietrza dolotowego, optymalizując w ten sposób spalanie i poprawiając wydajność energetyczną oraz oszczędność paliwa. Dodatkowo, technologia TCI może znacznie poprawić moc i moment obrotowy tego silnika spalinowego przy jednoczesnym zwiększeniu pojemności skokowej. W porównaniu z silnikiem NA o tej samej pojemności, osiągi silnika są zwiększone o około 40%. Wtedy można cieszyć się niskim zużyciem paliwa, ale jednocześnie dużą mocą.

3. Podwójny zmienny rozrząd zaworowy (DVVT) i cichy łańcuch
Wykorzystując technologię DVVT, silnik benzynowy TGDI o pojemności 1,6 l może osiągnąć optymalizację osiągów i zużycia paliwa przy każdej prędkości obrotowej i obciążeniu. To, co zapewnia cichy łańcuch, to niezawodna transmisja, duża trwałość, niewielkie zużycie miejsca i stałe napięcie. Co więcej, cichy łańcuch nie wymaga konserwacji, co znacznie obniża koszty ponoszone przez użytkowników.

4. Blok cylindrów ze stopu aluminium odlewany pod wysokim ciśnieniem Silnik DVVT został zaprojektowany z odlewanych cylindrów ze stopu aluminium, które są wyposażone w ultra cienkościenne wkładki.
Zaawansowany proces odlewania pod wysokim ciśnieniem może maksymalnie zmniejszyć masę silnika, zapewniając jednocześnie wytrzymałość i komfort NVH. Dzięki temu możesz nie tylko poczuć dużą moc, ale także cieszyć się korzyścią płynącą z niskiego zużycia paliwa.

5. Pompa olejowa o zmiennym wydatku Silnik benzynowy TGDI o pojemności 1,6 l jest wyposażony w pompę olejową o zmiennej wydajności.
Kontrolowana przez ECU, ta pompa olejowa może oferować niskie ciśnienie oleju przy niskiej prędkości i wysokie ciśnienie oleju przy dużej prędkości. Benzyna jest dostarczana zgodnie z rzeczywistym zapotrzebowaniem, maksymalnie zmniejszając zużycie energii i jeszcze bardziej zmniejszając zużycie paliwa.

6. Zintegrowana, modułowa i lekka konstrukcja komponentów
Komponenty tego czterocylindrowego silnika charakteryzują się maksymalnie zintegrowaną konstrukcją, w tym zintegrowaną konstrukcją plastikowej pokrywy obudowy zaworów i układu wentylacji skrzyni korbowej, zintegrowaną konstrukcją pompy olejowej, chłodnicy oleju i filtra oraz zintegrowaną konstrukcją pompy wodnej, uchwytu akcesoriów i termostatu elektrycznego.
Taka konstrukcja może skutecznie zmniejszyć objętość i masę silnika, czyniąc go bardziej kompaktowym i lżejszym, a tym samym osiągnąć niższe zużycie paliwa. Zintegrowane i modułowe konstrukcje, o których mowa powyżej, przeszły symulację CAE i testy laboratoryjne, zapewniając w ten sposób wysoką niezawodność.
Parametry techniczne silnika benzynowego 1,6 l TGDI

Kod F4J16
Model 1.6TGDI
Paliwo Benzyna
Typ L4, DOHC, 16 zaworów, GDI, TCI, VVT, blok cylindrów z odlewu aluminiowego
Pojemność skokowa (L) 1.598
Skok × otwór (mm) 77×85,8
Sprężania 9.9
Moc znamionowa (kW/obr./min) 132/5000(179.6KM)
Max. Moment obrotowy (Nm/obr./min) 285/1750
Moc właściwa (kW / L) 82.6
Wymiary całkowite dł×szer.×wys. (mm) 600×632×624
Waga (kg) 136
Norma emisji spalin Euro V

źródło: 1.6L TGDI Petrol Engine | CHERY

1 polubienie

Na filmie YouTube co nieco o silniku i ogólnie o Omodzie

3 polubienia